Čínská společnost Xiaomi již tradičně zveřejňuje své finanční výsledky za uplynulé období. V tomto případě jde o třetí kvartál roku 2020 a výsledky poukazují i na téměř 50% meziroční navýšení dodávek smartphonů.
Finanční výsledky Xiaomi Q3 2020: Smartphony rostou i nadále
Podle aktuálních dostupných informací se právě čínské Xiaomi stává třetím největším výrobcem na světě, hned po jihokorejském Samsungu a čínském Huawei. Tyto informace byly nyní doplněny i konkrétními čísly vzhledem k finanční výsledky za třetí kvartál.
Zpráva poukazuje na fakt, že celkový obrat celé společnosti skupina Xiaomi dosáhl 72,2 miliard čínských juanů. To v aktuálním přepočtu činí více než 9 miliard €. Jde tak o meziroční nárůst o 34,5%. Čistý zisk společnosti dosáhl 4,1 miliardy čínských juanů (více než 500 milionů €), což činí meziroční nárůst až o 47,5%.
Během tohoto čtvrtletí dosáhl počet dodávek smartphonů Xiaomi až na číslo 46,6 milionu kusů. To představuje meziroční nárůst až o 45,3%. Tržby ze smartphonů dosáhly 47,6 miliard čínských juanů (více než 6 miliard €), což představuje meziroční nárůst až o 47,5%.
Ve třetím čtvrtletí 2020 byla průměrná prodejní cena smartphonů Xiaomi 1022,3 čínských juanů za kus (130,4 € / ks). Pro srovnání, ve třetím čtvrtletí roku 2019 se tato částka pohybovala na úrovni 1006,5 čínských juanů za kus (128,45 € / ks).
Internetové služby a televizory mají úspěch
Kromě toho, ve třetím čtvrtletí letošního roku dosáhly příjmy z internetových služeb společnosti skupina Xiaomi celkově 5,8 miliard čínských juanů (více než 740 milionů €). To představuje meziroční nárůst o 8,7%.
Čínský výrobce také odhalil, že v průběhu měsíce září 2020 se počet aktivních uživatelů nástavby MIUI meziročně zvýšil až o 26,3% na celkových 370 milionů uživatelů. Mezi nimi se nachází až 110 milionů uživatelů na pevninské Číně.
V témže měsíci dosáhly aktivní uživatele chytrých televizorů a TV boxů na hranici 35,8 milionu. To představuje meziroční nárůst až o 49,9%. Počet platících diváků služby Xiaomi TV dosáhl na hodnotu 4,2 milionu, což značí meziroční nárůst o 28,2%.
Třetí čtvrtletí byl pro Xiaomi úspěšný i po stránce příjmů z reklamy. Rekordní maximum na jeden čtvrtletí se zastavil na hodnotě 3,3 miliard čínských juanů (více než 420 milionů €). Jde tak o meziroční nárůst na úrovni 13,7%.
Online hry poklesly, umělá inteligence nadále stoupá
tržby z online her společnosti dosáhly 800 milionů čínských juanů (více než 102 milionů €), což představuje meziroční pokles o 1,9%. Výnosy ze zámořských internetových služeb meziročně vzrostly o 75,6% na celkových 700 milionů čínských juanů (více než 89 milionů €). Jejich celkový podíl v žebříčku stoupl na 12%.
Kromě toho, ve třetím čtvrtletí 2020 zaznamenala společnost Xiaomi v oblasti umělé inteligence a internetu věcí tržby na úrovni 18,1 miliard čínských juanů (více než 2,3 miliard €), což představuje meziroční nárůst o 16,1%.
K 30. září 2020 investoval čínský výrobce Xiaomi do více než 300 společností s účetní hodnotou 39,5 miliard čínských juanů. To představuje meziroční nárůst o 37,5%, celková hodnota investice se pohybovala na úrovni až 50,6 milionu čínských juanů. Na závěr přinášíme i oficiální prohlášení společnosti Xiaomi k zveřejněným finančním výsledkům.
Oficiální prohlášení čínské společnosti Xiaomi:
"Xiaomi Group jako skupina si udržela svou silnou dynamiku růstu ve třetím čtvrtletí 2020 a zaznamenala rekordní čtvrtletní výnosy a čistý příjem. V průběhu čtvrtletí jsme dosáhli udržitelné tempo růstu v různých obchodních segmentech a skupina pokračuje v základní strategii "Smartphony x Umělá inteligence a internet věcí". Máme největší obchodní a spotřebitelskou platformu internetu věcí pro smartphony na světě, přičemž vůbec první narostla navzdory konkurenčním směrem. Naše výhody dvojité značky a vytrvalé technologické vstupy a naše tři hlavní principy - nikdy nepřestávejte objevovat a inovovat, pokračujte v nabídce produktů se silnou hodnotou za dané peníze a snažte se vyrábět lákavější produkty - nám udrželi pozici na prémiovém trhu. Zásilky našich smartphonů se opět umístili v TOP 3 na světě. Spolu s rozmanitým obchodním ekosystémem a internetovými službami, naše zařízení umělé inteligence a internetu věcí se i nadále rozšiřují a jejich monetizace nadále posiluje formování silného a pozoruhodného hodnotového řetězce. ", Uvedla společnost Xiaomi Corporation.
Si spokojený / á s výsledky společnosti Xiaomi? Zvážit koupi Xiaomi smartphonu? Své postřehy a názory nám můžeš klidně napsat níže do diskuse pod článkem. Sleduj náš Facebook a portál Planeta Xiaomi a dozvíš se více informací.