Společnost DxOMark, jak ji všichni známe, se zabývá testem kvality fotoaparátů všech možných telefonů. Testované zařízení jsou vždy pěkně seřazeny v tabulce podle počtu získaných bodů v testu a proto si můžeme jednoduše a pohodlně porovnat modely, které nás právě zajímají.
DxOmark však po novém začal testovat i kvalitu zvukového výstupu. Testem prošel i Xiaomi Mi Note 10 Pro.
Zvuk není jeho silná stránka
Xiaomi Mi Note 10 Pro přichází v konfigurací 5 fotoaparátů na zadní straně a jednou Self kamerou. Sestava fotoaparátů je skoro úplně stejná jako u Mi Note 10, jen s malým rozdílem v počtu skel na objektivu hlavního snímače.
Xiaomi Mi Note 10 Pro (Xiaomi CC9 Pro Premium) byl ohodnocen po zvukové stránce 54 body, Čímž si vysloužil 11. místo v žebříčku. V úvahu byly brány parametry jako reprodukce zvuku v slyšitelném rozsahu tónů, basy, výšky a hlasitost.
DxOmark výsledky zhodnotil tak, že v kategorii telefonů s jedním reproduktorem se řadí k těm lepším z důvodu dobře vyvážené maximální hlasitosti. Po stránce přehrávání zvuku mezi jeho pozitivní body patří zřetelnost středů a výšek. Na druhé straně, kvůli nedostatku basů je zvuk plechový.
Pokud jde o zvukový záznam, tam si vede o něco lépe. Při nahrávání v klidných podmínkách, jako například při setkáních, je zvukový záznam dostatečný. Avšak pro prostředí s příliš velkým hlukem, jako například živé koncerty, tento smartphone není vhodný.
Vyšší cena kvůli fotoaparátu
Možná si říkáš, že od telefonu za přibližně 500 eur bys očekával lepší výsledky. Jak se říká, nic není dokonalé. Xiaomi se v tomto případě velmi soustředilo na vysokou kvalitu fotoaparátu, který zabírá velkou část ceny smartphonu.
Ve své cenové kategorii však dosahuje nejlepší výsledky, ba co víc, poráží i 1000-eurové kousky. Mi Note 10 Pro je tak určen pro lidi, kteří chtějí špičkovou fotografickou kvalitu, ale nezáleží jim velmi na kvalitě reproduktorů.
Většina uživatelů se v dnešní době uchyluje ke kvalitním sluchátkům, které poskytnou mnohem lepší zvukový zážitek.
Aktuality ze světa Xiaomi posíláme i e-mailem. Přihlas se k odběru. ?