obchod Play je v současnosti prakticky největší a nejrozšířenější platformou s aplikacemi pro Android. Přestože systém povoluje i instalaci ze zdrojů třetích stran a známe i jiné sekundární obchody některých větších výrobců, čínský giganti jako Xiaomi, OPPO a Vivo to chtějí změnit.
Vytvářejí alianci, která má za cíl nahrávat aplikace od vývojáře do vlastních jednotlivých obchodů.
Jde o velký krok
Je to velký krok především zaměřen na odstranění dominantního postavení společnosti Google na poli obchodu s Android aplikacemi. Společnosti OPPO, Vivo, Xiaomi a Huawei tvořily v posledním čtvrtletí roku 2019 celkově až 40% dodávek smartphonů.
Pokud tedy dokáží přijít s jednotnou platformou umožňující přístup do všech svých samostatných obchodů s aplikacemi, mohli by nalákat množství nových vývojářů.
Podle údajů od společnosti statistů obsahoval Obchod Play od Googlu koncem roku 2019 téměř 3 miliony aplikací. Tento obchod s aplikacemi je tedy už dost přeplněný, což znamená, že nové aplikace je nesmírně obtížné vyčlenit nebo zaujmout nimi uživatele.
Označení nové aliance je GDSA (Global Developer Service Alliance). Ta se zavazuje poskytovat globální vývojové služby na jednom místě včetně distribuce obsahu, podpory vývoje, marketingové činnosti a propagace značky.
Aliance bude působit jako podpůrný systém pro globálních vývojáře aplikací a také zpeněžení aplikací.
Bude obsahovat i Huawei?
V současnosti pokrývá aliance devět regionů včetně zemí jako Indie, Indonésie, Rusko a Malajsie. Je zajímavé, že na oficiálních webových stránkách se nacházejí pouze výrobci Xiaomi, OPPO a Vivo jako členové aliance. zpráva agentury Reuters však vzpomněla i čínský Huawei jako člena aliance. Všechny čtyři společnosti ještě musí potvrdit své členství.
Dominanci společnosti Google na tomto trhu jí umožňuje získat až 30% provizi z prodeje uskutečněného v Obchodě Play. Nová aliance by proto mohla lákat vývojáře tím, že nabídne lepší pobídky a bude účtovat nižší provize.
Aplikace budou k dispozici zejména v zmíněných devíti regionech a tak je možné vylepšit i cílení služeb.
Známou je také silná snaha společnosti Huawei o osvobození se od Obchodu Play. Z velké části jde o důsledek obchodních nesrovnalostí mezi USA a Čínou. Připojení se k této alianci by proto mohlo být nejrychlejším způsobem, jak vytvořit pro své mezinárodních uživatele alternativu k populárního Obchodu Play.
Huawei totiž investuje nemalé prostředky, více než miliardu dolarů, na vývoj a publikování aplikací do svého alternativního obchodu Galerie aplikací Huawei.
Jsme zvědaví, jak celá situace ohledně aliance GDSA a alternativy vůči Obchodu Play dopadne. Chtěl by si i ty alternativní obchod z aplikacemi? Nebo preferuješ striktní postavení Obchodu Play z dílny společnosti Google? Napiš nám svůj pohled do diskuse pod článkem.
Chceš i další novinky ze světa Xiaomi? Přihlas se k odběru našeho newsletteru.?