Displej tvého Xiaomi chytrého telefonu by měl automaticky zhasnout při telefonování resp. při přiložení zařízení k uchu. Pokud máš s tímto aspektem problém, možná ti pomůže kalibrace proximity senzoru. A právě tato kalibrace je velmi jednoduchá, postup si přiblížíme v několika krocích, v našem dnešním návodu.
Kalibrace proximity senzoru na Xiaomi smartphonu
Někteří uživatelé Xiaomi zařízení zaznamenali problémy s vypnutím displeje chytrého telefonu při jeho přiblížení při telefonování. Může to být způsobeno pomalou odezvou, nesprávným použitím, ale na vině může být také software od výrobce. Pomoci může jednoduchá kalibrace součásti tvého zařízení, která se nazývá proximity senzor.
Nezhasnutí obrazovky, pozdní zhasnutí nebo naopak předčasné zasvícení obrazovky, to jsou jen některé příklady chyb, za které může právě proximity senzor. Jeho nesprávné fungování si všimneš zejména při telefonických hovorech nebo při náhodných, nechtěných dotecích obrazovky.
Dříve než začneme, pro proximity senzor je důležité aby měl přímý přístup skrz obrazovku, aby uměl správně zareagovat. Ujisti se, že používáš kvalitní ochranné sklo, které je určeno přímo na tvůj chytrý telefon. Právě levnější, tedy neoficiální nebo univerzální skla mohou způsobit neprůchodnost tohoto senzoru v důsledku propustnosti světla.
Návod v několika jednoduchých krocích
- Přejděme však k samotné kalibraci. Toto jsou kroky, které potřebuješ provést:
- Klikni na “Nastavení” tvého chytrého telefonu a následně na položku”O telefonu” a “Všechny podrobnosti”
- Po několika klepnutích na “Verze jádra” se ti zobrazí obrazovka s názvem “CIT”. Jedná se o nabídku pro test hardwaru od výrobce
- Tato nabídka obsahuje různá testování, avšak my potřebujeme test k vyřešení problému s proximity senzorem. Jmenuje se jednoduše – “Proximity sensor”
- Po kliknutí na tento test, postupujte podle návodu na obrazovce. Simuluj zvedání hovoru a sleduj, zda se hodnota pohybuje na úrovni 5.0.
- Výsledek testování můžeš označit tlačítkem “Pass” nebo “Fail,” podle výsledku. Kalibrace je hotová a v případě potřeby můžeš test opakovat.
Tento test by ti měl pomoci s problémem v oblasti proximity čidla. Pokud tvůj problém stále přetrvává, může se jednat o jiný softwarový problém, a to zejména pokud používáš vlastní, alternativní ROM. Alternativou je vystřídání ROM. Pokud používáš standardní software od výrobce, pomoci může některá z následujících aktualizací.
V ojedinělých případech se může jednat také o hardwarový problém na tvém kusu zařízení. Pokud je tvůj chytrý telefon v záruce, doporučujeme se s tímto problémem obrátit na prodejce, který by měl tuto situaci vyřešit skrze reklamaci.
Líbí se ti naše návody? Pokud máš jakékoli další otázky o této problematice, klidně nám je můžeš napsat níže, do diskuse pod článkem. Sleduj i naši skupinu na Facebooku: Xiaomi Planet - Místo pro pravé Xiaomi fanoušky a také náš portál Xiaomi Planet a dozvíš se více informací.
To je hezká hovadina xiaomu žádný proximity senzor nemá proto to nikomu pořádně nefunguje – xiaomi chtěl ušetřet tak místo spolehlivé fotobu ky pouľívá nějaký softwarový fake ktery funguej myslím na orincipu giroskopu ale je total nespolehlivý….
Já jsem už dvakrát reklamoval telefon v alze a dvakrát mi to zamítli. Telefon blbne. Zaplatím si 60e soudního znalce a poté odstupem od kupní smlouvy. Když telefonuji se vypne lcd a pak se nezapne nebo když telefonuji svítí lcd u ucha. Prostě furt nějak opačně to pracuje nebo nepracuje vůbec. Problém jen při telefonování. Vyřešil jsem to Samsung buds pro sluchátky, ale během hovoru se s telefonem moc pracovat nedá. Když se prstem dotknete horní lišty… telefon se nezapne lcd… je to boj. Přesto soft od xiaomi mi velmi vyhovuje (měl jsem iphone nebo dlouhodobě samsung) a určitě si koupím zase xiaomi :)))