Je to už 10. let od vzniku dnes už významné společnosti Xiaomi. Za ten čas se společnost dokázala vyšplhat na první místa významných žebříčků, a to i daleko za hranicemi domácí Číny. Za tuto dekádu jsme byli svědky všech druhů změn, ale i příchodu nových, inteligentních a neobvyklých produktů, které změnily svět techniky.
U příležitosti oslav 10. výročí značky, spoluzakladatel a CEO společnosti Xiaomi, Lei Jun, Představil i očekávané novinky Xiaomi Mi 10 ultra a Redmi K30 Ultra. Řeč je o vlajkových lodích značek, jejichž představení je více než hodné na akcii daných rozměrů.
Aby si nemusel tápat v cizím jazyce, ale mohl si vychutnat něco z této události, přinášíme ti to nejlepší z projevu Lei Juna z významné události.
Začalo to před 10 lety
Rok 2020 byl neobyčejný, protože celý svět čelí obrovským výzvám. Na naše 10. výročí jsme původně měli v plánu velkou oslavu, která však musela být z důvodu pandemie bohužel zrušena.
Život se však nekončí a momenty lehkomyslnosti jsou v těžkých časech vždy potřebné. Právě proto jsem se rozhodl přednést projev a poskytnout tak všem našim přátelům široký přehled o společnosti Xiaomi.
Před 10. lety jsme já a skupinka přátel začali budovat Xiaomi. Jako podnikatel a zároveň milovník smartphonů jsem se s přáteli rozhodl, že budeme vyrábět ty nejlepší smartphony na světě.
Našim velkým snem bylo ai je: "Dělat nejlepší smartphony na světě za poloviční cenu, aby si je mohl dovolit každý."
Jako nováčci v tomto segmentu jsme to měli opravdu těžké, protože jsme museli začít od píky. Jak jsem se však podíval na jiných technologických gigantů a na to, co jsme v té době měli my, přišel jsem se zajímavou myšlenkou: jak vyrábíme a prodáváme smartphony s přístupem na internet?
Pokud bychom mohli kombinovat hardwarové, softwarové a internetové služby, otevřeli bychom si cestu k úspěchu a stali bychom se v tomto odvětví ničivou silou. Tento obchodní model bych chtěl nazvat "Triathlon".
Skupina přátel bez zkušeností
Na začátku nebyl nikdo z nás expert na hardware. Začali jsme proto s operačním systémem, protože v tom byl tým dobrý. Android, open source systém, se stal naší první volbou.
Nicméně, operační systém vyžadoval mnohem více práce než jsem předpokládal. Po společné diskusi jsme se rozhodli, že se zaměříme na základní funkce jako jsou: hovory, SMS zprávy, kontakty a úvodní obrazovku.
Po dvou měsících, konkrétně 16. srpna 2010, přišla na svět první verze nadstavby MIUI.
MIUI na začátku upoutalo skutečnou pozornost na americkém vývojářském fóru XDA. MIUI se od toho momentu uchytilo v kruzích technicky zdatné uživatele po celém světě a následně samotní uživatelé začali svévolně vytvářet lokální verze Mi komunity v zemích po celém světě.
Tím se začala rozsáhlá globální kampaň a také se společnosti Xiaomi začaly formovat globální možnosti. Tak vznikla naše kultura, kterou známe jako "mi Fan".
Všechno to začalo se Xiaomi Mi 1
Co se smartphonů týká, Xiaomi Mi první generace byl cenově stanoven na 1 999 juanů (245 € / 290 USD). Bylo tomu tak kvůli všem prémiovým poskytovatelem, se kterými jsme na něm spolupracovali. Koncová cena byla téměř stejná jako výrobní cena smartphonu.
Nicméně, v té době byla průměrná cena smartphonů od zdejší značky 700 juanů (85 € / 100 USD), takže jsem byl při prezentaci našeho prvního smartphonu trochu nervózní.
Když jsem oznámil naši cenu za smartphone, publikum explodovalo do půl minutové ovace. Mohl jsem se konečně uvolnit a říct si: "Zdá se, že jsme to dokázali."
projekt Redmi
Na začátku roku 2012 jsme začali plánovat dnes již známý projekt "Redmi". Byl to čas, kdy jsme se rozhodli vyrábět smartphony pro všechny v Číně, jejichž cílem je spolupracovat s domácími dodavateli.
V té době byl ještě vnitrostátní dodavatelský řetězec stále v primitivní fázi. S první generací smartphonu Redmi jsem nebyl velmi spokojen. Proto jsme se rozhodli začít znovu a investovat 40 milionů juanů do výzkumu a vývoje.
Nároky na kvalitu se vyplatily. Redmi sklidil mnohem větší úspěch než jsme očekávali. Podařilo se nám prodat fenomenálních 44,6 milionů kusů.
Naučil jsem se však toto: Každý úspěšný příběh je příběhem o rizicích. Je na nás, abychom rizika podstoupili a provedli ta správná rozhodnutí.
nesnadná cesta
Za poslední dekádu došlo k vzestupem i pádem společnosti Xiaomi. příchod modelu Mi MIX znamenal pro Xiaomi jakousi předehru, která vedla společnost do éry bezrámikového displeje. Když jsme na představení poprvé zapnuli obrazovku Mi MIX, všichni byli uneseni.
Tři ze světově uznávaných muzeí designu zahrnuli Mi MIX do své kolekce. Kurátor Národního muzea designu ve Finsku to komentoval takto: "Mi MIX jako lídr v designu určuje trendy pro budoucí smartphony".
Vedle inovaci záleží i na kvalitě zařízení. Ve společnosti Xiaomi věříme, že inovace určuje, jak vysoko až můžeme letět a kvalita zas určuje, jak daleko můžeme jít.
Naše cesta globalizace byla hrbolatá, ale i radostná jízda. Občas se nečekané momenty dokázali změnit na nečekané výhody.
Přítomnost až v 90 různých zemích
Společnost Xiaomi oficiálně vstoupila na trh ve více než 90 zemích po celém světě. V druhém čtvrtletí 2020 byla značka Xiaomi na prvním místě v žebříčku TOP 5 výrobců smartphonů, až v 50 zemích.
Během naší cesty globalizace se objevila myšlenka: "Úspěch není vždy plánovaný, zatímco životní příležitosti se nacházejí uprostřed nepřízně."
příslib IPO
Při zpětném pohledu na naši 10letou cestu, od počátku založení značky po současnost nastaly tyto klíčové momenty: Prvním je nepochybně IPO. Během celého procesu IPO by bylo nezapomenutelnou věcí oznámení "5%".
Bylo to rozhodnutí a příslib, které bylo schváleno představenstvem pro naše uživatele, že v oblasti hardwaru nikdy nebude celková čistá zisková marže po zdanění přesahovat 5%. Pokud marže překročí 5%, najdeme způsob, jak vrátíme přebytek nad 5% našim uživatelům.
Když se však tato zpráva dostala k naším akcionářem, byly vzneseny určité obavy. Uskutečnilo se hodně naléhavých konferenčních hovorů, při kterých se rozhovory několikrát dostaly do slepé uličky.
Řekl jsem jim: "Dobré společnosti vydělávají peníze a velké společnosti si získávají srdce uživatelů. Pokud s tím souhlasíte, bude to, co máte ve svém portfoliu, skvělá společnost. "Po tomto byly všechny zainteresované strany v pořádku a bylo dosaženo jednomyslná dohoda.
Vlastní prostory a úspěchy
Druhou nezapomenutelnou věcí bylo přesunout se do našeho vlastního areálu Xiaomi. Xiaomi Campus otevřel své dveře v červenci minulého roku a poprvé jsme měli trvalou adresu. Byl jsem víc než nadšený.
Loni jsme byli poprvé zařazen do seznamu Fortune Global 500, na 468 místě v žebříčku. Tento graf ukazuje, jak se roční příjem Xiaomi v průběhu let zvýšil. Jak vidíte, je to půvabná a povzbudivě rostoucí linie.
Ale Xiaomi je pouze 10. roční dítě. Pokud se na tuto společnost díváte z hlediska perspektivy růstu, najdete mnoho věcí, které děláme dobře, například:
V žebříčku 50 nejinovativnějších společností na světě, od společnosti Boston Consulting Group, se v roce 2020 na seznamu umístilo pět čínských společností včetně společností Huawei, Alibaba, Tencent, JD.com a Xiaomi.
Dále se Xiaomi dostalo na seznam nejlepších 100 globálních inovátorů společnosti Derwent do roku 2020.
V roce 2020 bylo Xiaomi na 81. místě v žebříčku 100 nejcennějších globálních značek společnosti BrandZ.
Tyto tři hodnocení ukazují, že jsme udělali vynikající práci v oblasti inovací a značky.
Co se za posledních 10 let změnilo?
V první dekádě společnosti Xiaomi se ztělesňuje 10letý příběh a růst odvětví mobilního internetu. Je pro nás ctí, že jsme se v těchto velkých časech pohybovaly směrem vpřed.
Při zpětném pohledu na desetiletou cestu, což nás udělalo hrdými? Spojili jsme se s našimi společníky, zpřístupnily smartphony pro všechny a urychlily vývoj mobilního internetu.
Zadruhé zmobilizovali jsme se a spojili se se stejně smýšlejícími lidmi. Společně jsme změnili mnoho odvětví a zasloužili jsme si uznání mnoha společností a podnikatelů.
Toto byl výběr toho nejlepšího z Lei červnových projevu. Pokud si však chceš přečíst celý projev, najdeš ho na oficiálním Xiaomi blogu.
XiaomiPlanet.sk je největší portál o společnosti Xiaomi na Slovensku iv Česku. Přihlas se k odběru našich článků a nic ti neunikne. 👇