Zanedlouho to bude už téměř 1 rok, co jsme spustili oficiální spolupráci s dosud nepoznaným nákupním portálem Gshopper. Nabídku produktů od tohoto webu jsme přinesli jako první na Slovensku a pomohli jsme jim se vstupem na slovenský trh.
Gshopper momentálně patří mezi nejspolehlivější prodejce, přičemž například Xiaomi produkty nabízí také v oficiálních globálních verzích s 2letou zárukou (momentálně jen smartphony). Toto jsme se rozhodli ověřit naší vlastní objednávkou chytrého telefonu Xiaomi 12 v globální verzi.
Objednávka proběhla hladce, doručení za 5 dní
Jelikož Gshopper funguje jako nákupní středisko, podobně jako známý Aliexpress, najdeš tam několik prodejců. My jsme chytrý telefon Xiaomi 12 objednali u prodejce s názvem „Xiaomi Global Store“, který se specializuje na prodej globálních verzí Xiaomi produktů. Na tomto portálu však působí několik prodejců nabízejících globální verze Xiaomi produktů, ale tento měl nejlepší cenu pro Xiaomi 12.
Objednávku v hodnotě 619 € (po zadání kuponu) jsme realizovali 3.5.2022, přičemž její expedování proběhlo o dva dny později, tedy 5. května. Ten den nám do e-mailu přišlo i sledovací číslo pro GLS kurýra. Jelikož doručení mělo probíhat z německého skladu, očekávali jsme rychlou dopravu.
My jsme chytrý telefon kupovali ještě za starou kupónovou cenu, ale pro vás jsme vybavili speciální kupóny s ještě nižšími cenami pro 128 GB i 256 GB verze!
Xiaomi 12 Globální Verze
Kurýr však neměl naše telefonní číslo. Zde je doporučení
A tak se také stalo. 10. května nám na dveře klepal GLS kurýr s balíčkem. Samotné doručení tedy zabralo výborných 5 dní. Chtěli bychom však upozornit, že na balíku chybělo naše telefonní číslo, byla uvedena pouze adresa a kurýr se nám tedy neuměl dovolat. Naštěstí pro nás se s kurýrem už známe a tak věděl, komu veze balíček.
Zjišťovali jsme příčinu toho, proč na balíku nebylo naše telefonní číslo a pravděpodobně tak bude kvůli GDPR, tedy evropskému zákonu o ochraně osobních údajů. Doporučujeme ti pečlivě sledovat balík přes sledovací číslo a v den doručení se připravit na to, že kurýr nemusí mít tvé telefonní číslo.
Pokud by doručení neproběhlo, určitě ihned kontaktuj kurýrní společnost a dohodni se na vyzvednutí balíku. Netvrdíme, že podobný případ se musí stát i tobě, ale jen chceme upozornit na takovou situaci.
Zjišťovali jsme, jak to je s 2letou zárukou a servisem
Tento článek však nebude jen o zkušenosti s nákupem a doručením. Jelikož Gshopper deklaruje, že na chytré telefony poskytuje 2letou záruku a lokální servis, rozhodli jsme se ověřit, jak to ve skutečnosti je.
Kontaktovali jsme servisní centrum VSP DATA CZ sro, které dlouhodobě pokrývá oficiální záruční servis různých značek pro český a slovenský trh, mezi kterými je i Xiaomi. Naším cílem bylo zjistit, zda lze chytrý telefon z Gshopper servisovat právě v oficiálním servisu Xiaomi pro Slovensko a Česko.
Zformulovali jsme jednoduchý e-mail, kde jsme přidali identifikační číslo IMEI a SN (Serial Number), tedy výrobní číslo. Obě jsou uvedeny na balení. A čekali na odpověď. O několik hodin později jsme obdrželi následující odpověď: „Dobrý den, distribuce je v pořádku, umíme servisovat. Hezký den přeji.“
Jednoduchá, ale jednoznačná odpověď. Znamená to, že Gshopper prodává Xiaomi chytré telefony z oficiální globální distribuce, které jsou určeny pro evropský trh. Samozřejmě, u daného smartphonu na webu prodejce musí být vysloveně uvedeno označení globální verze, nebo anglicky “Global Version”.
Globální distribuce, kupónové ceny, oficiální servis
Co tedy toto celé znamená? Minimálně na nákupním portálu Gshopper můžeš mít jistotu, že nakupuješ oficiální globální verze Xiaomi chytrých telefonů, na které se vztahuje oficiální Xiaomi záruka se servisem přímo na Slovensku av Česku.
Je to tedy úplně totéž, jako kdyby sis smartphone zakoupil ze slovenských nebo českých e-shopů, s tím rozdílem, že díky našim kuponům je můžeš mít o desítky eur levněji. V případě poruchy se už tedy nebudeš muset „natahovat s Číňany“ a rovnou můžeš kontaktovat servis VSP Data.
Samozřejmě, tyto telefony obsahují kompletní jazykovou podporu, jelikož mají nainstalované globální MIUI. Obsahují všechny Google aplikace a na telefon ti budou chodit automatické aktualizace ihned, jakmile je Xiaomi vypustí do světa.
Kvalitní nakupování přes čínské prodejce + naše zákazníka podpora
Je perfektní vidět, že i nakupování přes čínské nebo zahraniční internetové obchody se mění jak službami, tak kvalitou. Vezmeme-li si v úvahu ještě i ceny, za které zboží nabízejí, jde o opravdu velmi výhodný způsob nakupování.
Nezapomínej, že za tebou stojíme i my v portálech XiaomiPlanet.sk či ChinaPlanet.sk a neustále poskytujeme našim fanouškům plnou zákaznickou podporu. Stále platí, že v čínských e-shopech máme přímé kontakty a umíme pomoci s vybavením jakéhokoli problému. Více o výhodách nákupu přes naše stránky najdeš v samostatném článku.
Nezapomeň i nadále sledovat naše portály, protože neustále se snažíme tvořit originální obsah a přinášet ti unikátní informace z oblasti nakupování v Číně, jaké nikde jinde nenajdeš. Zveme tě i do naší Xiaomi Planet skupiny na Facebooku, kde tvoříme aktivní Xiaomi komunitu. Společně s našimi členy si navzájem dáváme tipy a triky, radíme s různými problémy, nebo jen tak pokecáme. 🙂
A poskytuje prodejce i fakturu, kde bude uvedeno výrobní číslo telefonu, datum pořízení apod.? Protože bez faktury, tedy data pořízení není přece možné přijmout reklamaci jako záruční. Nebe to u Xiaomi funguje jako u Apple, první rok/dva roky fungují globálně bez dokladu?
Fakturu si můžete stáhnout z objednávky, ale výrobní číslo telefonu na ní není.
už měsíc mám zaplacenou kolobezku cca 702e a neumím se s nimi spojit v jakém stadiu to je psal jsem a nekomunikují jak postupovat? Děkuji. na cestě ale nevím se k němu dostat. děkuji za info jak postupovat. Roman.
Dobrý den, už jsme vám odepsali na zprávy přes Facebook. Zjišťujeme stav vrácení peněz.