Během uplynulého desetiletí se smartphony staly nezbytnou částí našeho každodenního života. Díky rychlému pokroku a novým technologiím se k smartphonem přidávají i nositelné zařízení. Mezi ně řadíme inteligentní hodinky i náramky.
Lídrem na trhu je Xiaomi
Společnost Canalys, která se zabývá průzkumem trhu, vydala nejnovější statistiky týkající se prodeje nositelných zařízení ve třetím čtvrtletí 2019. Podle očekávání dosáhla nejlepší výsledky značka Xiaomi, Za kterou se umístil Apple a Huawei.
O prvenství pro Xiaomi se bez pochyby zasloužil již čtvrtý model úspěšné série inteligentních náramků Moje kapela. Prodeje inteligentních nositelných zařízení od Xiaomi dosáhli spolu 12,2 milionu kusů, Což představuje 27% podíl na trhu ve 3. čtvrtletí 2019.
Meziroční nárůst byl přitom 74%. Hlavním důvodem úspěchu společnosti Xiaomi je její dobrá strategie prodeje výrobků bohatých na funkce za konkurenceschopné ceny.
Společnost Apple se umístila na druhém místě s 15% podílem na trhu. 60% zásilek přitom tvořil nejnovější produkt Apple Watch Series 5. Ve sledovaném období společnost Apple snížila cenu Watch Series 3 na 199 dolarů. Canalys poznamenává, že společnost Apple zaznamenala nejvyšší meziroční růst od druhého čtvrtletí 2017.
Huawei jako prodejce nositelných zařízení se umístil na třetím místě s 5,9 miliony prodaných kusů. Získal tak 13% podíl na trhu a zaznamenal meziroční růst o 243% a to díky rostoucím prodejem v Číně. Na rozdíl od Xiaomi a Apple, vyrábí Huawei i fitness náramky, jakož i inteligentní hodinky co společnosti poskytuje mírnou výhodu.
Značka fitbol, kterou kupuje Google získala 8% podíl na trhu a byla jediným prodejcem, který ve srovnání s minulým rokem nezaznamenal výrazný růst. Z hlediska podílu si udržel Paita pozicí výrobce Samsung. Zbylý 31% podíl si rozdělili několik menší značky, které statistický přehled nespecifikoval.
Americkému trhu dominovala společnost Apple především díky Apple Watch Series 5. Vysoce cenově citlivým trhem v asijsko-pacifickém regionu dominovaly zejména společnosti Xiaomi, Samsung a fitbol. Velký úspěch zaznamenal náramek Mi Band 4 iv Indii, kde byl velmi oblíbený u uživatelů operačního systému Android i iOS.
Nejnovější zprávy o Xiaomi posíláme i e-mailem. ?