Náš oblíbený čínský technologický gigant Xiaomi usilovně připravuje svůj vlastní elektrický vůz, který navíc nabídne i mimořádnou inovaci nabíjení oproti konkurenci. Tuto novinku přitom nenabízí ani velikán v segmentu Tesla nebo elektrické modely Mercedesu.
Xiaomi pracuje na inovaci v oblasti nabíjení elektromobilu
Obvykle, pokud vidíš na ulici nabíječku na elektromobil, samotné vozidlo je ke stojanu připojeno kabelem. Stejné řešení si lidé kupují i do domácnosti ve formě tvz. wall boxu. Ale co když by tyto kabely již nebyly zapotřebí? Přesně toho chce dosáhnout Xiaomi se svým vlastním elektromobilem, díky patentu pro bezdrátové nabíjení vozidla.
Šlo by však o alternativu, která je spíše zajímavá než efektivní. A to i přesto, že i technologie bezdrátového nabíjení se lety zlepšuje. Jedná se však o méně efektivní řešení oproti napájení přes kabel a tento druh nabíjení je také pomalejší. Xiaomi nabízí u mobilních telefonů bezdrátové nabíjení s výkonem až 67W. Je však možné vylepšení i pro elektromobil?
Bezdrátové nabíjení: V Číně už má patent
Podle webové stránky Státního úřadu pro duševní vlastnictví v Číně byl udělen nový patent s názvem „Metoda bezdrátového nabíjení, systém a datový nosič“, o který požádala právě společnost Xiaomi Auto Technology Co., Ltd., přičemž číslo tohoto patento je CN114785002B. Připravovaný model Automobil Xiaomi Mi respektive MS 11 EV by tedy měl dorazit s touto technologií ať už ve standardní nebo volitelné výbavě. Jak samotný proces funguje? Takto jej popisuje patent:
„Po přijetí zprávy s požadavkem na nabíjení, zaslané vozidlem, které se má nabíjet, nabíječka určí cílové parkovací místo, na kterém bude toto bezdrátové nabíjení probíhat.
Nabíječka určí cílovou indukční cívku ze sady cívek odpovídající cílovému parkovacímu místu. Uživatel musí umístit cívku pro příjem elektrické energie namontovanou na vozidle, která se má nabíjet přes cílovou indukční cívku, aby získal cílovou polohu cívky pro příjem elektrické energie.”
„Jako cílovou cívku pro přenos elektrické energie je třeba použít jakoukoli nečinnou cívku pro přenos elektrické energie umístěnou v přednastavené poloze a přesunout cílovou cívku pro přenos elektrické energie do cílové polohy. Tímto způsobem lze nabíjené vozidlo nabíjet bezdrátově přes cílovou cívku pro přenos elektrické energie a cívku pro příjem elektrické energie.”
Bez potřeby standardního nabíjecího kabelu
Podle vyjádření společnosti Xiaomi tento patent odstraňuje potřebu, aby řidič neustále měnil parkovací polohu nabíjeného vozidla tak, aby byla dvojice cívek pro přenos a příjem elektrické energie dokonale zarovnána. Tím se snižuje složitost parkování a celý proces je snazší.
Pochybnosti, které při tomto typu nabíjení vznikají jsou například o tom, jak dlouho potrvá nabíjení auta na 100% kapacity. Je zde však možné využití pro částečné nabíjení, pro krátké vzdálenosti. Všechny dotazy o této funkcionalitě však mohou být zodpovězeny již po představení elektromobilu Xiaomi, v průběhu roku 2024.
Jak se ti líbí připravovaná inovace od společnosti Xiaomi? Sleduj také náš web Xiaomi Planet, naši skupinu na Telegramu plnou aktuálních článků, přihlas se k odběru novinek a přidej se k nám také do naší skupiny na Facebooku.
Xiaomi nemá Max 67w nabíjení ale 120w mix4 a 12pro oba mám a dodali mi k nim i 120w nabíječky