První elektromobil Xiaomi SU7 a také technologie společnosti jsou oficiálně představeny. Kolik však stál vývoj auta? To prozradil přímo spoluzakladatel Xiaomi, Lei Jun.
Xiaomi SU7 zaměstnává až 3400 inženýrů
Jen před několika dny byl právě CEO společnosti Xiaomi hostem v pořadu televize CCTV “One On One”. V něm diskutoval zejména na téma elektromobility a jejího propojení na čínskou společnost.
Today marks the 1000th day since we announced naše vstup do EV průmyslu. Jsem excited to share, že naše perioda je s velkým střídáním s technologií Xiaomi EV technologie, pocházející prosinec 28th.
V brzkých dnech, EV tým a had a marathon session pro tři dny…
- Lei Jun (@leijun) 25. prosince 2023
A když mu moderátor položil otázku týkající se Elona Muska, který řekl, že by to byla zajímavá konkurence, kdyby Xiaomi vstoupilo na trh s elektrickými vozidly, Lei Jun kontroval, že právě Xiaomi má řadu přirozených výhod při výrobě elektromobilů, vzhledem k faktu, že dnešní inteligentní vozidla jsou v podstatě průnikem automobilového průmyslu a průmyslu spotřební elektroniky.
„Předseda představenstva automobilové společnosti mi řekl, že inteligentní elektrická vozidla jsou v podstatě velké chytré telefony se čtyřmi koly, což naznačuje vysokou úroveň integrace mezi těmito dvěma odvětvími,“ řekl pro CCTV, Lei Jun.
Investice na úrovni 10 miliard juanů
Vrátíme-li se o tři roky zpět, v tomto období Jun tvrdil, že stavba aut je docela náročný úkol ak tomuto odvětví měl dostatek respektu. Zavázal se dodržovat normy a chtěl zároveň překvapit po stránce využití vyspělých technologií v automobilovém průmyslu.
Kromě toho se Lei Jun rozhodl přijmout tzv. strategii „desetinásobku investice“. Jako příklad uvedl, že tradiční automobilky obvykle investují do cca 300–400 zaměstnanců a 1–2 miliardy čínských juanů jako fond pro výrobu vozidla.
Na základě tohoto předpokladu, první vůz od Xiaomi vyvíjí více než 3400 inženýrů. A náklady na výzkum a vývoj tvoří až neuvěřitelných 10 miliard juanů. Pro srovnání, tato částka činí v přepočtu cca 1,3 miliardy eur. Představuje tak více než desetinásobek investice a fondu výroby v porovnání s tradiční automobilkou.
„Po takové důvěře jsem to udělal s odhodlaným postojem.“, pokračoval Lei Jun. Vyjádřil však i obavy z prodeje elektromobilů Xiaomi, a to z důvodu, že „nejdříve nemusí být populární a nikdo si je nekoupí.“ Ale naopak i obavy, že „každý si je možná bude chtít koupit, ale bude muset počkat jeden nebo dva roky (k dodání).“
Čínský výrobce prolomil období klesání
Je pro Xiaomi vzhledem k současné situaci celkového makroekonomického tlaku v Číně i v zahraničí příliš riskantní investovat velké prostředky do výzkumu a vývoje? Lei Jun zastává názor, že čím větší obnos se investuje ve složitých podmínkách, tím snáze se dosahují očekávaných výsledků. A spolu s tím i oživení celého lokálního trhu.
Máme také informace z finanční zprávy. Ty prozradily, že celkové příjmy Xiaomi Group ve třetím čtvrtletí dosáhly 70,9 miliardy juanů (přibližně 10 miliard amerických dolarů), což představuje mírný meziroční nárůst o 0,6 %. Navzdory malému tempu růstu to znamená, že Xiaomi konečně ukončilo šest po sobě následujících čtvrtletí s klesajícím výkonem a vrátilo se k růstu.
Navíc, v současnosti se plán sériové výroby a spuštění prodeje automobilu Xiaomi v průběhu příštího roku 2024 nemění. Celkové přípravy před jeho spuštěním se zkompletovaly tiskovou konferencí. Tu jsme pro tebe zmapovali v samostatném článku.
Líbí se ti elektromobil od Xiaomi? Sleduj také náš web Xiaomi Planet, naši skupinu na Telegramu plnou aktuálních článků, přihlas se k odběru novinek a přidej se k nám také do naší skupiny na Facebooku.