Problém se správným fungováním proximity senzoru na chytrém telefonu je skutečně nepříjemný. Toto jsou však možná řešení, která umíš aplikovat i na svůj Xiaomi, Redmi nebo POCO smartphone.
Takto si opravíš proximity senzor
Během loňského léta začala společnost Xiaomi řešit poměrně rozsáhlé problémy se senzorem přiblížení, známým jako proximity senzor. Problém se týkal řádově tisíců uživatelů, a to na vybraných modelech značky.
Tento senzor je zodpovědný za vypnutí obrazovky při přijetí hovoru, jakož i při poslechu hlasové zprávy nebo jiných zvukových příloh z většiny podporovaných aplikací, jako například WhatsApp nebo Telegram. Průzkum výrobce se zaměřoval na typ selhání, jak často se selhání senzoru opakuje nebo jaká aplikace byla použita na tyto přílohy.
Závěr průzkumu mluvil o tom, že selhání senzorů bylo nejčastější v následujících modelech:
- Xiaomi Mi 10T
- Xiaomi Mi 10T Pro
- Xiaomi Mi 10T Liten
- Xiaomi MiNote 10 Lite
- Redmi Note 10
- Redmi Note 10 Pro
Tato zařízení obsahují virtuální senzor a právě ten způsobuje více problémů ve srovnání s tím optickým. Pokud si myslíš, že se problém s proximity senzorem týká i tvého zařízení, známe hned několik možností pro řešení, které můžeš vyzkoušet.
Kalibruj snímač manuálně
Na svém Xiaomi, Redmi nebo POCO zařízení můžeš senzor kalibrovat manuálně a to konkrétně prostřednictvím nabídky CIT (Control and Identification Toolbox). Do této nabídky se dostaneš přes aplikaci „Telefon“. Stačí zadat kód ##6484#*## a kliknout na volání.
Ve skrytém menu, kde najdeš všechny senzory a komponenty svého chytrého telefonu, vyhledej číslo 22 s označením „Proximity Sensor“. Po kliknutí na tuto položku musíš přikrýt senzor přiblížení, pokud se číslo, které se objeví na obrazovce, nezmění z hodnoty pět na hodnotu nula. Senzor pro přiblížení se obvykle nachází v horní části zařízení, na úrovni reproduktoru pro telefonování.
Softwarová alternativa pomocí MIUI
Přestože softwarová alternativa s příchodem verze MIUI 12.5 zmizela, kalibrace přes grafickou nástavbu je stále dostupná na těch zařízeních, která mají verzi MIUI 12.04 nebo starší. Pro tuto kalibraci ti postačí několik jednoduchých kroků:
- Otvor “Nastavení”
- Vyber položku “Aplikace”
- Následně “Nastavení systémových aplikací”
- Klikni na “Nastavení hovorů”
- A přejdi do složky “Příchozí hovory”
V této nabídce máš možnost aktivovat nebo deaktivovat senzor pro přiblížení, známý také jako proximity senzor. Obecně se doporučuje tuto funkci na chvíli deaktivovat a následně opětovně aktivovat.
Líbí se ti naše návody? Pokud máš jakékoli další otázky o této problematice, klidně nám je můžeš napsat níže, do diskuse pod článkem. Sleduj i naši skupinu na Facebooku: Xiaomi Planet - Místo pro pravé Xiaomi fanoušky a také náš portál Xiaomi Planet a dozvíš se více informací.
Mám 11 Lite 5G NE asi měsíc a už jsem zralý k vrácení. Úplně běžně při telefonování běhám uchem v nastavení telefonu. A také dokážu v kapse vytáčet čísla, spustit fotoaparát a podobně. To se děje tehdy, je-li telefon otočen displejem směrem k tělu. S žádným jiným telefonem jsem tohle nezažil.
Mám Mi 10T pro, verze MIUI 13.0.8. Podobné problémy, během hovoru svítí displej, vypíná se zvuk, vytáčejí se čísla. U této verze MIUI již nastavení/vypnutí senzoru přes nastavení provést nelze, kód do nabídky “CIT” nefunguje – “Problém s připojením nebo neplatný kód MMI”.
Přesně tak to mám i já na Mi10T pro, nejde ani ten CIT, a přes nastavení při hovorech také není možnost proximity sensor.
Rovněž 11 Lite 5G – návody k nastavení senzoru nefungují, při hovoru uchem na telefonu spustím cokoliv…